Ćwiczenia na budowę tkanki mięśniowej

Zamiast gromadzić tłuszcz sprawmy, że on zniknie. Jeżeli tylko postaramy się w odpowiedni sposób, to będziemy mogli prezentować pięknie zbudowaną tkankę mięśniową, która będzie obiektem pożądania nie jednej osoby. Wielu panom zależy na tym, aby zbudować mięśnie – nie tylko na brzuchu, ale również w obrębie ramion. Znaleźć tam można mięsień dwugłowy oraz mięsień trójgłowy. Oba mięśnie są bardzo ważne, jednak lepiej skupić się na ćwiczeniu trzech głów, czyli tricepsów. Ciekawostką jest fakt, że to właśnie od tricepsów zależy siła naszego uderzenia nie od bicepsów, co zawsze jest bardzo umiejętnie wykorzystywane przez bokserów.

Dobre ćwiczenia z obciążeniem

Ćwiczenia na triceps zawsze muszą być wykonywane w odpowiedni sposób, ponieważ nawet delikatna zmiana położenia podczas treningu tricepsów może spowodować ich mniejsze zaangażowanie. Triceps umiejscowiony na tylnej powierzchni naszego ramienia może być bardzo silny i pięknie wyeksponowany, jeżeli tylko wykonamy odpowiednie ćwiczenia. Jeżeli nie mamy odpowiedniej wiedzy, to na samym początku warto skorzystać z porad trenera personalnego, który pokaże nam na siłowni jak wykonywać ćwiczenia tak aby przynosiły zamierzony efekt. Podczas treningów łatwo nie tylko popełnić błąd, dlatego na początku przygody z ćwiczeniami korzystajmy z porad osób bardziej doświadczonych, które pomogą nam ułożyć odpowiedni plan treningowy. Potem będziemy już bardziej obeznani i będziemy wiedzieć jak umiejętnie wykorzystywać obciążenie podczas treningu tricepsów.

Przystępujemy do ćwiczeń

Aby móc wykonywać takie obciążenia należy mieć odpowiednie obciążenie dopasowane do swoich możliwości. Mogą to być hantle, może to być sztanga. Czasem na początku swojej drogi treningowej można zdecydować się na…butelki z wodą, które również mają swój ciężar. Najefektywniejsze ćwiczenia na triceps to te, które wykorzystują ramiona nad głową (https://www.marbo-sport.pl/Cwiczenia-hantlami-na-triceps-i-biceps-cinfo-pol-156.html). Jeżeli w dłoniach mamy hantle to usiądźmy wygodnie na ławce do ćwiczeń lub na stabilnym krześle (stabilność jest tutaj bardzo ważna). Ręce z hantlami mamy nad głową wyprostowane. Potem zginamy staw łokciowy prowadząc nasze dłonie do tyłu. Część od ramienia do łokcia pozostaje wyprostowana. Ugina się tylko część od łokcia do samej dłoni. Innym ćwiczeniem może być unoszenie ugiętych rąk do góry. W pierwszej kolejności trzymamy ręce z hantlami ugięte w stawie łokciowym do góry po bokach naszego ciała. Potem wyprowadzamy prosty ruch do góry w ten sposób, aby hantle spotkały się nad naszą głową. Po wykonaniu takiego ruchu ręce powracają do sytuacji wyjściowej, czyli do dołu. Takie ćwiczenia powtarzamy w kilku seriach.

Woman obraz autorstwa pressfoto - www.freepik.com